Így csinálj pénzt a blogolásból

30 évvel ezelőtt, amikor még hatalmas áruhiány volt, bőven elegendőnek bizonyult, ha kitetted a pultra a rózsaszín puncsmázas minyonjaidat, és a kereslet biztosítva volt a termékedre. Ez ma már közel sem ilyen egyszerű, ugyanis ma már rengetegen gyártanak és forgalmaznak ugyanarra a rózsaszín puncsmázas minyonpiacra, mint te. És akkor még nem is beszéltem a kék mázasról, a liláról vagy az új pöttyösről.

Jó hír viszont, hogy az internetnek köszönhetőn, korábban elképzelhetetlen mennyiségű információhoz férünk hozzá, ahogy a vevőid is. Ma ugyanis a “tartalom a király” korát éljük és ez egy ideig még biztosan így is marad.

No, de miért jó ez neked? Miért fontos, hogy ebben te is részt vegyél?

1_3.jpg

 Hogyan válik hasznodra és miért elengedhetetlen, hogy nekiállj blogolni?

1. A vevőid először, szinte minden esetben csak tájékozódnak. A kérdéseikkel a te blogodra fussanak!

Gondolj csak bele. Hogyan veszel mobiltelefont? Bemész a boltba és lekapod a kasszákhoz eső legközelebbit? Nem igazán! Inkább még jóval a vásárlás előtt, már otthon rákeresel, elolvasod a teszteket, véleményeket? Te is megnézed az értékeléseket és pár unboxing videót a YouTube-on? Elolvasod a szakértők elemzéseit, esetleg félőrültek videóit, ahol ledarálják egy turmixgébpen? Bizony! Lehet, hogy észre sem veszed már, de sok időt töltesz az utánajárással. Jó eséllyel te is olyan piacon dolgozol, ahol a vevőid is ezzel kezdik.

Blogolj, hogy a te blogodon tájékozódjanak!


2. Ismertséget szerzel a területeden és szakértői státuszt építesz.

A szakmád a fejedben van. Neked természetes, hogy a B76T-32-es alkatrészben 4 csavar van. Sőt, azt is tudod, hogy milyen és miért. Ha ezeket megírod, akkor a vevőid szemében is te leszel a szakértő. Hiszen most is az vagy, csak ők ezt még nem tudják. És tudod, kiknek a véleményére adnak az emberek, ha valami olyat készülnek venni, amihez nem értenek? Na, ugye!

Blogolj, hogy megismerjenek!

2_3.jpg

3. Bármiről lehet írni!

Most még azt hiszed, hogy nem. El sem tudod képzelni, hogy mit lehetne csinálni, hogy legyen tartalom a blogodon. Garantálom neked, hogy a kezdeti “Miről írjak?” egy idő után át fog csapni, “Hú, erről is írnom kell!”-be, majd már listát kell vezetned, hogy ne felejtsd el őket, később pedig esélyed sem lesz mind megírni. Most például kezdd el azokat kiírni magadból, amit minden ügyfeled megkérdez. Azokat, amelyek megkérdezése nélkül nem telik el hét és legszívesebben már az ajtóra kiírnád. Oktasd a vevőidet, mondd el, hogy mire kell odafigyelni új konvektor vásárlásakor és miért? Mi mire jó? És kinek mi a megfelelőbb? Egy pudlinak 1 literes itató tál is nagy, míg a bobtailnek a 3 literes is kicsi. De szerinted ezt tudják a vevőid? Mindenki?

Blogolj, mert van miről írni!

4. Ingyenreklám

A blogodat érdeklődők fogják olvasni. Hiszen akit nem érdekel, az el sem jut hozzád. Te szoktál olyan tartalmat olvasni a neten, ami nem érdekel? Természetesen alap, hogy olyanról írj a blogodon, ami valahogy kapcsolódik a termékedhez, szolgáltatásodhoz, vagy mindenképpen ugyanazt a célcsoportot érdekli. A blogodon oldalsávjának reklámcélú felhasználási lehetőségeiről a blog.hu szabályzatában tudsz tájékozódni. Az itt elhelyezett üzeneteid több száz, több ezer embernek jelennek meg folyamatosan, akkor is, amikor te éppen alszol. Azért ez nem hangzik rosszul, ugye?

Blogolj, hogy ingyen hirdethess az olvasóidnak!

5. Az idők végezetéig ingyen olvasók

A blogodat bejegyzésről bejegyzésre építed fel, és minden egyes cikkednek utóélete van. 600-700 cikknél ez már stabilan napi 3000-5000 látogatót jelent. Igen, függetlenül attól, hogy írtál-e új cikket vagy sem. Érdemes ún. örökzöld cikkeket írni, ami több hónap, több év után is megállja a helyét, de persze az aktualitásokat sem szabad kihagyni. A legtöbb cikk hosszútávon is is értékes lesz, és az olvasók (és ezáltal új vevők) folyamatosan fognak érkezni.

Persze nem érdemes leállni a blogolással több száz cikk után sem, és ezt te is látni fogod, de tudd, hogy amikor stabilan ennyi ember jön az oldaladra mindennap, akkor ez már egy olyan ingyenes reklámfelület, amit kár lenne kihagynod. Hiszen ki az, akinek ne lenne szüksége az ingyenreklámra? Ez a reklámfelület már értékes, úgyhogy ha te már nem tudsz több vevőt kiszolgálni (Na, ne!), akkor add ki a felületet olyan vállalkozóknak, akik hasonló területen keresik a vevőiket.

Blogolj, ha folyamatosan új vevőket szeretnél!

És ez csak az 5 legfontosabb pont, de több tucatnyit tudnék még felsorolni, ha nem győztelek meg!

3_2.jpg

Még mindig olyan kevés cég blogol (főleg Magyarországon), hogy egyáltalán nem vagy lemaradva. Sőt! Csak meg kell tenned az első lépést.

Tehát, ha előre szeretnél lépni, akkor mindenképp kezdj el még ma blogolni. Még akkor is, ha az elején gyenge leszel, mert holnap már egy kicsivel jobban fog menni és pár hét múlva a kisujjadban lesz. A szakmádat is kitanultad, nem a tudással a fejedben és főleg nem a tapasztalataiddal a tarsolyodban születtél.

Maradj velünk, mert fogok még írni arról, hogy melyik blogfelület mit nyújt és melyiket milyen célból érdemes alkalmaznod. Ahogyan azt is, hogy melyiket kerüld el nagy ívben, mert csak napokat dobnál ki az ablakon. Ahogyan írok még 30 istant témaötlet listát is, aminek köszönhetően fél évre előre ellátlak cikkötletekkel, neked csak le kell írnod őket.

Látod? Olyanról írok, ami nekem természetes, neked pedig új. Pont ezt fogod te is csinálni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kkv.blog.hu/api/trackback/id/tr9211836985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása