Évvégi Hajtás: 2017 top KKV marketing trendjei

Összeszedtük a legfontosabb tippeket arról, hogy mit hoz 2017 a vállalkozói kommunikáció területén. Fusd át ezeket és kezdd a jövő éved magasabb fordulatszámon!

1_13.jpg

A karácsonyi készülődés heteiben erős a csábítás, hogy kicsit kiengedd a gyeplőt - pedig ha most igazán odateszed magad, lezárod a húzódó projekteket és megtervezed az évet, az olyan lendületet adhat, amit egész 2017-ben érezhet vállalkozásod!

Sokak üzletmenetében ráadásul ezek az év legforgalmasabb hetei, másoknál éppen elcsendesül a forgalom. Az erőtartalékaink mindenképpen kezdenek a végére érni, és lélekben már nagyon várjuk az ünnepek nyugalmát, a békés családi pillanatokat, a wellnesst, a síelést, a szilveszteri bulit.

Ha most sikerül erősen zárnod az évet, és kellőképpen felkészülni a januári pangás után kezdődő újabb üzleti évadra, azzal nagyot léphetsz előre.

A gyakori és alapos jövőtervezéssel kevesen élnek: jellemzően éppen a legsikeresebb emberek tulajdonsága, hogy jegyzetelnek, terveznek, és nyomon is követik a terveik alakulását. Az egyik dolog, amire ritkán marad időnk, az a “képben maradás” az aktuális digitális marketinges trendekkel, és csak akkor eszmélünk, amikor már “bejött” az adott dolog, rosszabb esetben a konkurencia kommunikációjában köszön vissza.

Ezért most összeszedtünk mindent, amit a jövő év hozhat, úgyhogy már el is tudod kezdeni a felkészülést.

Csapjunk is bele!

1. Kiterjesztett Valóság

Valószínűleg hallottál már az augmented reality-ről. Most próbálkozhatnánk hosszas definíciókkal, de minek, ha elég annyit mondanunk: Pokémon Go! 2016 egyik legnagyobb kulturális robbanása az a játék volt, amelyben a szörnyecskék a mi világunkban jelentek meg, és csak a telefonunk varázslatos erejével váltak láthatóvá, a kamera által látható valóságban.

A játék hamar kifutott a főáramból, de nem azelőtt, hogy dollár százmilliókkal tette volna gazdagabbá a fejlesztő céget.

1_12.jpg

Az AR viszont marad: készülj fel arra, hogy egyre több olyan online megoldással fogsz találkozni, amely a valódi valóságra vetít rá digitális képet. Elképzelhető, hogy hamarosan olyan alkalmazások is elérhetőkké válnak, amelyekkel akár te magad tudsz egyszerű elemekből ilyen játékot adni az ügyfeleidnek. És légy résen: a Pokémon Go kiváló lehetőséget adott számos fizikai üzletnek, kávézónak, hogy érdemben megszólítson egy aktív és motivált felhasználói réteget - azokat a Pokémonosokat, akik örömmel összefogdosták a boltban lévő lényeket a telefonjaikkal, különösen, ha a bolt tulajdonosai a játék szempontjából értékessé tették a helyszínt. A hasonló játékokat, alkalmazásokat érdemes lesz nyomon követni.

2. Élő adás

Azt már biztosan tudod, hogy a kép jobb, mint a szó, és a képből pedig a legjobb a mozgókép, főleg ha online médiatermékről van szó. 2017-ben egyenesen az élő közvetítés lesz az igazi menőség.

Nyilván te is szerveztél már valamilyen eseményt az ügyfeleidnek, és a fotókat kiraktad Facebookra, vagy éppen bemutattad a termékeidet, a szolgáltatásodat. Az “élőzés” ereje mágikus: lebilincselő tud lenni, hogy valós időben történnek a dolgok, nem egy rögzített felvételt látsz. Gondold át, hogyan tudod ezeket a könnyen elérhető technológiákat a javadra fordítani! A következő exkluzív eseményedet pedig így megtapasztalhatóvá teheted azok számára, akik nem tudnak eljönni, de otthonról azért szívesen néznék, főleg, ha nyerhetnek is valamit.

Azt is fontold meg, hogy a mondanivalódat, amit írásban közzétennél, nem lenne -e érdemesebb videón közölni? Esetleg élőben bevezetni egy új szolgáltatást? Ne gondold, hogy ez csak a “nagyok” játékszere! A vásárlók, ügyfelek nagyon hálásak és lelkesek, amikor egy KKV-tól látnak olyasmit, amit csak multik kommunikációjában tapasztaltak meg eddig.

2_13.jpg

3. Native Advertising

A reklám, ami nem reklámnak néz ki. Mivel a reklámot mindenki unja, és minden csatornán ezerrel szűri már tudatalatti és tudatos szinten, ezért a márkakommunikáció egyre inkább értékorientált lesz: beszélned kell valamiről, ami értékes, és eközben az üzleted üzenete mellékesen, másodlagosan, nem tolakodóan jelenik meg. Erről bővebben írtunk a céges blogolás témájában itt. A native advertising folyamatosan emelkedő ágban van, egyre több cég és egyre változatosabb formában fog élni a tartalomszolgáltatással, mint marketingeszközzel. Ezzel a módszerrel élt például a Házikó nevű budapesti termelői bolt, amikor a Magyar Kerékpárosklub eseményén és videójában részt vett úgy, hogy reggelit készítettek az arrajáró bringásoknak.

4. Szűk célcsoport-szegmensek

Mivel egyre nő a zaj, egyre több az információ, ezért egyre kevésbé van értelme “csak úgy” kommunikálnod, “mindenkihez” szólnod. Ahogy a Mentes cukrászat vezetője mondta a vele készített interjúnkban, nagyon fontos, hogy valaminek a specialistája legyél: egy általános cukrászda helyett szólíts meg egy létező, szűkebb közösséget, legyél te a “hörcsögtartók”, a túrakerékpárosok, vagy egy autómárka híveinek boltja! A második pontban a pokémonosok bevonzása is ide tartozik. Gondold át, kik azok, akiknek leginkább szól a te üzleted, és csak rájuk koncentrálj! Kulturális, vagy zenei orientáció, hobbi, sport, földrajzi elhelyezkedés, bármi lehet ennek az úgynevezett niche közösségnek az alapja. Ez azért is jó, mert ma már könnyebb ezeket az embereket megtalálni, digitálisan kapcsolatot építeni velük, és ha “otthonra” lelnek nálad, akkor ők maguk fogják terjeszteni a jóhíredet.

5. Adatok felhasználása

Jóval több digitálisan rögzíthető adat áll mindannyiunk rendelkezésére, mint régen. Az adatokban az a nagyon jó, hogy lehet őket ugyan értelmezgetni, de ettől még tények maradnak. Kemény, szilárd alapot tudnak adni a kommunikációdnak, egy olyan kiindulópontot, amivel nem az, hogy nehéz, hanem konkrétan lehetetlen vitatkozni.

Bármilyen, az üzletedet érintő adat felhasználható pozitív kommunikációs célra, ha egyértelmű, hogy honnan származik és hogyan gyűjtötted.

A kihívás abban rejlik, hogy ezeket hogyan tudod jól megjeleníteni, például egy látványos infografikán. Erről még lesz szó a blogunkon, de könnyen lehet találni online eszközöket ezek megtervezésére.

5_4.jpg

6. Tömörség

Valójában te is csak átfutod, ezt a posztot, nem igaz? Szkennelsz, rövidítesz, a lényeget keresed. Semmi gond, mindannyian így vagyunk ezzel. Az átlagos online felhasználó koncentrálási képessége lassan alig különbözik egy aranyhalétól. Hiszen Facebook idővonalakat görgetünk lefelé, nem ritkán több csatornán fogyasztjuk az infót egyszerre.

Ezzel az árral lehet szembeúszni - bizonyos szempontból a klasszikus blogolás is idejétmúlt lett ebben a közegben, de mi mégis csináljuk. Hiszen bízunk benne, hogy érdekes amit írunk, és érthető formába akarjuk önteni, olyan példákkal, amelyekkel azonosulni tudnak olvasóink. Ehhez pedig szükség van néha 500-1000 szóra.

A trendek mindenesetre arra intenek, hogy vedd figyelembe: ezt a felületes befogadói attitűdöt segíteni kell azzal, hogy:

  • minden felesleges cafrangot, modorosságot, levágsz a kommunikációdról
  • csak a lényeget mondod
  • kiemelésekkel, tagolással segíted a gyors szkennelést
  • és bulletpointokkal, mint ez

7. Személyesség

Az Élő Adásnál említettük a videó fontosságát - minden KKV nagyot tud nyerni hitelességben, ha személyessé válik. Lépj az előtérbe és legyél közvetlen! Ha nem akarod mesterségesen azt a hatást kelteni, hogy a céged élete és a te életed nem ugyanaz, mert az “hivatalosabbnak”, professzionálisabbnak tűnik, akkor lemondasz arról a lehetőségről, hogy “sztoriként” értelmezzék az ügyfeleid azt, ami a cégeddel történik, és ezáltal eleve szimpatikusabb lehetnél a szemükben. Mert nem akarsz másnak látszani.

Szóval 2017-ben a professzionális kisugárzást már nem nagyon lehet tudatosan elérni, meghamisítani. A profizmus a részletekre való odafigyelésben, a polírozottságban jelenik meg. Profi módon csináld tehát, de őszintén és személyesen, mert az egész piac ebbe az irányba halad.

4_11.jpg

8. “Vedd meg!” gomb

A végére egy nagyon gyakorlati dolgot hagytunk: szinte biztos, hogy 2017-ben még jobban el fog terjedni Facebookon, és más közösségi hálózatokon a “Vedd meg!” gomb. Vagyis ha valamit hirdetsz, azt a felhasználók egyetlen kattintással megvásárolhatják.

Gondolj bele: a Facebook rendelkezik a felhasználója minden olyan adatával, amelyre neked egy üzletkötéshez szükséged lehet. Mekkora lökést ad az online eladásoknak az, ha egyáltalán nem kell regisztrálni a webshopba? Nem kell megadni mailcímet a hírlevélhez? A felhasználók szívesen át fogják adni ezeket az adatokat a Facebook közvetítésével, mivel ez kényelmesebbé teszi az online vásárlásaikat. Ennek a hatása fel sem mérhető, de a nyakunkon van, és át fogja írni az online eladások, az e-kereskedelem térképét.

Figyeld a Vállalkozói Blog híreit, és amikor az új trend éppen szárnyra kap, cselekedj! Ha kész tervekkel várod az új technológiákat, akkor minden eszközöd meglesz arra, hogy a lehető legjobbat hozd ki a lehetőségekből, amelyeket a jövő rejteget.

A bejegyzés trackback címe:

https://kkv.blog.hu/api/trackback/id/tr3112062765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása