Így legyen profi nyitólap a weboldaladon!

Akár egyszemélyes vállalkozást vezetsz, akár egy nagyvállalatot, a jó webes jelenlét az egyik legfontosabb eleme marketingednek, kommunikációdnak, az általad képviselt “márka” megítélésének - és ha jól csinálod, jóval nagyobb forgalmat is generálhatsz, mint azelőtt. Íme néhány egyszerű tipp egy igazi megrendelés-termelő nyitólaphoz!

4_8.jpg

Vállalkozásod internetes elérhetőségének, ismertségének központja ma is a weboldal. Hiába a Facebook, meg a többi közösségi hálózat és online okosság, ez nem elég. Egy versenyautóhoz hasonlítva, ha az üzleted a motor, akkor a kasztni manapság a weboldal, az egyéb digitális megoldások pedig csak légterelők a karosszérián.

A digitális marketing-erőforrásaidnak ugyanis egyetlen igazán fontos célja van: hogy a weboldaladra terelje az érdeklődőket, és ott az érdeklődőkből, remélhetőleg minél nagyobb számban, vásárlók, ügyfelek váljanak, lehetőleg azonnali megrendelés formájában - de ha kapcsolatba lépnek veled, már az is félsiker.

A weboldal arca pedig a kezdőlap, lánykori nevén “honlap”, nemzetközi közegben pedig landing page.

Ez olyannyira fontos része a weboldalnak, hogy régesrégen, a magyar internet hajnalán a “honlap” szó még ezt jelentette, az angol “home page” kifejezés magyarításával. A weboldalakon gyakran ma is van még “Home” gomb, ami visszalinkel a weblap kezdőoldalára. A célja ennek az volt, hogy az érdeklődő mindig könnyen visszataláljon a kiindulópontra, ha eltévedt volna a weblap menürendszerében. Aztán egy idővel a “honlap” átalakult itthon valamiféle míves, magyaros szinonímájáva a weboldalnak, ezért lett divatos aztán a “kezdőlap” kifejezés, amely a “honlap” eredeti jelentését hordozza.

Node elég is az etimológiából! Miért is fontos a kezdőlap, vagy nyitólap, és hogyan tudod optimalizálni?

2_5.jpg

Bizonyára hallottad már, hogy a látogatók másodpercek alatt döntenek arról, érdemes -e időt tölteniük a weboldaladon. A látogatók nagy többsége “visszapattan” (bounce), mert hamar rájön, hogy nem azt találta meg, amit keresett.

A te célod az, hogy:

  1. Azok az emberek találják meg a weboldaladat, akik számára valóban érdekes az ajánlatod (Relevancia)
  2. Meggyőzd ezeket az embereket arról, hogy érdemes az oldalon maradniuk, oly módon, hogy könnyen megtalálják nálad, amit keresnek (Navigáció)
  3. Azok közülük, akik készen állnak arra, hogy ügyfeleiddé válnak, tegyék is meg a megfelelő lépést (Konverzió)

E folyamat sikeressége nagyrészt eldől a kezdőlapod megnyitása utáni néhány másodpercben. Ezért fontos a kezdőlap! Ezért érdemes úgy kialakítanod, hogy az alábbi szempontoknak megfeleljen.

A weblap, és azon belül a kezdőlap megtervezése igazi művészet, amit legjobb profikra bízni, de az alábbi néhány egyszerű tanács megszívlelésével nagyot léphetsz előre weblapod hatékonyságának növelésében.

3_4.jpg

Tisztaság és Pontosság

Mint említettük, az első néhány pillanatban meg kell győznöd a látogatót, hogy jó helyen jár. Vagyis a tevékenységed rövid jellemzése, a logó, a jelmondat legyen prominens helyen. Minden vállalkozás tulajdonképpen valamiben segít az embereknek: fogalmazd meg tömören és egyértelműen, hogy mivel foglalkozol. Fontos a vizuális tisztaság, kerüld a túl sok elemet, a “rumlis” kinézetet (clutter), építkezz kevés elemből, fogalmazz kevés szóval. A szöveg ne legyen költői vagy elvont, hanem érthető és világos. Használj kontrasztos színeket, és törekedj a tiszta, áttekinthető, esztétikus formázásra, hogy professzionális hatást kelts.

Kapcsolat

Látogatóid meglepően nagy része egyetlen okból keresi fel a weboldalad: hogy megtudja a telefonszámod, vagy az üzlet fizikai helyszínét, azaz postacímét. Ezért ezeket az információkat ne rejtsd el a “Kapcsolat” menüpont alá. Természetesen ott is szerepeljenek, de a telefonszám, a mailcím, a postacím, akár Google térkép linkkel hasznos eleme a kezdőlapodnak, mert bátorítja a direkt kapcsolatfelvételt, és ez a lépés nagyon fontos az érdeklődőkből ügyfelekké válás útján.

Egyértelmű Navigáció

A kezdőlapon prominens helyen, általában a fejlécben szerepelnie kell a weboldalad menüpontjainak is, mint amilyen a “Kapcsolat”, a “Termékek/Szolgáltatások”, vagy a “Rólunk” rész. Törekedj arra, hogy a nyitólapról minden elérhető legyen, de mégse legyen zsúfolt hatása. Ne nehezítsd a látogatók dolgát többlépcsős menürendszerekkel, hiszen azonnali választ várnak, különösen ha mobilról nézik a weblapod.

Arckép és Bemutatkozás

Itthon még mindig divat a misztikus titkolózás, mintha attól hivatalosabbnak, “nagyobbnak” tűnnénk, de ennek az ellenkezője igaz. Itt, a KKV Blogon elsősorban a magányos, vagy kisebb csapatban dolgozókhoz szólunk, és ebben a szegmensben hatalmas előny a személyesség, a közvetlen emberi kapcsolat. Használd ki! Érdemes névvel és arcképpel megjelenni a nyitólapon, ugyanis ez azonnal a hitelesség érzetét kelti a látogatóban, bizalmat ébreszt.

Felhívás

A felhívás, cselekvésre ösztönzés, azaz Call to Action (CTA) meglepően hatásos. Talán bárgyúnak tűnhet, de igenis van haszna annak, ha konkrétan a látogató szemébe mondod, mit vársz tőle, ugyanis ad egy természetes sorvezetőt, iránytűt a kezébe. Egy sima modorú “Kérje ajánlatunkat itt” vagy egy szemérmetlen “Hívj most!”, esetleg egy hosszú távban gondolkodó “Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesüljön akcióinkról!” felhívás természetes módon segíti a látogatót abban, hogy eldöntse, most, hogy megtalált téged, mihez is fogjon, mi legyen a következő lépés. A legjobb, ha neked van egy egészen konkrét terved arról, hogy a látogató mit is csináljon, és ehhez egy egyértelmű iránymutatást biztosítasz a számára...

Ez az öt egyszerű szempont bármilyen KKV számára nagy fellendülést jelenthet a weboldal hasznosságának, bevételgeneráló szerepének fejlesztésében.

Nézd át a saját weboldalad, gondolkodj a látogató fejével, derítsd fel a fejlődés lehetőségeit, és kövesd a KKV Blog posztjait, újabb online marketingfogásokkal és egyéb izgalmas témákkal!

A bejegyzés trackback címe:

https://kkv.blog.hu/api/trackback/id/tr2611947659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása