Céges blogolás egyszerűen: 10 téma, amivel belevághatsz!

Azt hiszed, a te vállalkozásodnak aztán biztosan nincs szüksége blogra? Nem olvasná senki? Sosem tudnál elég témát kitalálni? Olvasd el új posztunkat a blogírásról - a végére garantáltan tele leszel inspirációval.

1_6.jpg

Korábbi posztunkban már vehemensen győzködtük kedves olvasóinkat arról, hogy indítsanak saját üzleti blogot.

A blog számos értéket hordoz vállalkozásod számára: Elsősorban arra szolgál, hogy forgalmat tereljen a weboldaladra, méghozzá a legértékesebb forgalmat, mert azok, akik érdeklődnek a blogposztjaid iránt, azok hajlamosabbak lesznek az ügyfeleiddé válni. Hiszen aki szeret autókról olvasni, az valószínűbb, hogy maga is vezet. Akit érdekel a kávé, az inni is szereti.

Ezen kívül a blogposzt hitelességet is ad neked, tehát nemcsak egyszerűen odatéved valaki az üzleti weboldaladra, hanem a blogodról érkezve már tudja rólad, hogy a téma szakértője vagy. Olvasta a posztodat: ez már szinte személyes kapcsolatnak számít, egy jóval magasabb bizalmi szint.

Persze, nem akarunk úgy tenni, mintha a blogírás könnyű lenne. A blog olyan típusú marketingeszköz, amely viszonylag nagy kezdeti energiabefektetést kíván, majd utána rendszeres munkavégzést. Nem egészen olyan, mint megrendelni egy adag szórólapot.

Egy elfoglalt cégvezető, egyéni vállalkozó számára nehéz, akár szinte lehetetlen feladat lehet megtalálni az időt egy ilyen típusú tevékenységre. Mi azonban hiszünk benne, mert a tartalommarketing egyszerűen működik. A céged ismertségét és elismertségét számos aspektusban, sokféle módon erősíti, és olyan hatása lehet, amelyre lehet, hogy nem is gondolsz elsőre. És most még mindig igen nagyot lehet vele szakítani: a magyar webet böngésző milliók még nem szokták meg a céges kommunikációnak ezt a formáját, ezért igazán nagy hatást érhetünk el vele.

2_7.jpg

A KKV blogon életszerű tanácsokat adunk, azzal a szándékkal derítjük fel az izgalmas és érdekes információkat, hogy valódi növekedéshez segítsük a magyar vállalkozásokat, úgyhogy a blogoláshoz is igyekszünk minden segítséged megadni nektek.

Az egyik alapkérdés, amivel szembesül minden vállalkozó, hogy mennyi pénzt és energiát szánjon arra, hogy növelje ismertségét és új megrendelésekhez jusson. Végülis számunkra ezt jelenti a marketing. Mivel az üzletet magát is vinni kell, ez az erőforrás korlátozott. És további kérdés, hogy ezt a szűkös erőforrást hogyan osztjuk be, azaz milyen eszközöket választunk?

Szinte minden egyes válallkozásra elmondható, hogy a leghatékonyabb kommunikáció jelenleg az internet használata, oly módon, hogy a weboldaladra hozod a potenciális ügyfeleket. A blogot azért tartjuk jó eszköznek erre a célra, mert a hatásfoka jó, és az egész folyamatot kézben tudod tartani, alapvetően nincsen szükség külső segítségre.

Ebben a posztban a blogindítás egyik legalapvetőbb kérdésére adunk konkrét választ:

Miről írjak?

A blog indítása még véletlenül sem úgy kezdődik, hogy választasz egy sablont, aztán beírod, hogy “Hello Világ!”, és aztán vakarod a fejed. Mint sokminden másban is az életben, rengeteg munkát és vesződséget megspórolsz, ha a blogolás kapcsán is előre tervezel, 6-12 hónapra.

A bloghoz szükséged lesz témákra, ami a kezdő írók egyik legrettegettebb problémája. Az alábbiakban azonban ellátunk annyi munícióval, ami bőven elég lesz a kezdeti lendület megszerzésére. Ezek mind kipróbált, tesztelt, és másoknál már bevett témák, amelyek segítenek abban, hogy sínre tegyék a blogkommunikációdat, és az első posztok  után már maguktól fognak ömleni az ötleteid a folytatásról.

1. Ügyfélsztori

Kaptál egy pozitív visszajelzést egy ügyfeledtől? Okosabb módon is felhasználhatod, mint a kétes hitelességű “testimonial” dobozok a cégek weboldalain, amelyekbe ilyesmiket írnak:

“Ez a leghasznosabb tanfolyam, amit valaha végeztem, bárcsak az egyetemen is tanították volna azt, amit az XYZ Kft kínál! - P. Tamás, 34”

Ezeknek is megvan a maguk szerepe és lehet is jól csinálni, de te inkább beszélgess 5-10 percet a te P.Tamásoddal, és írd meg a történetét egy posztban! Ennek a hasznát nem kell ragozni: más ügyfeleid biztosan tudnak azonosulni azzal a helyzettel, amit itt látnak, ráadásul hiteles formában. 

3_6.jpg

2. Lovagold meg más posztját!

Ha olvastál valamit egy jelentős blogon, hivatkozd meg, és tedd hozzá a te meglátásaidat. Akár azért, mert hasznos tanácsnak gondolod, akár azért, mert ellenvéleményed van. Az eredeti poszt alatt kommentben jelezd, hogy írtál róla. Egyrészt az eredeti szerző örülni fog az extra nyilvánosságnak, akár meg is osztja azt a saját online felületein, másrészt ez számodra is többletforgalmat generálhat a másik blogról.

3. Menj szembe a trenddel!

Megvan a véleményed valamiről, ami az üzletágadban nagyon divatos? Blogold ki! Semmi sem annyira érdekes az olvasó számára, mint az ilyen “lázadó” kiállás. Az is elég lehet, ha amúgy nincs kifogásod a trend ellen, csak a túlkapásoktól szeretnéd megóvni azokat, akiket felszippant.

4. Aktualitások

E poszt írásakor éppen az egész média Donald Trump megválasztásáról szól. Az ilyen fontosságú események mellett egy kicsit minden elhomályosul néhány napig. Attól még, hogy üzleti blogot írsz, könnyen megtalálhatod, hogy a te üzleted szempontjából milyen relevanciája van annak a dolognak, amiről éppen mindenki beszél. És ha megtaláltad, írd is meg! De nem kell mindig a nagy eseményekre várni. A lényeg, hogy az olvasók értékelni fogják, hogy “up-to-date” vagy a világ dolgaiban, ami öregbíti céged hírnevét.

5. Ossz meg linkeket!

Ügyes vállalkozóként nyilván a neten lógsz, de nem csak a Facebookon és Tumblrön lájkolgatsz, hanem fókuszáltan követed a megélhetésedet érintő híreket. A naprakészséged, tájékozottságod fenntartásához adtunk is már némi segítséget ebben a posztban. A legjobb cikkeket, amiket olvastál, időnként csokorba kötve tedd ki a blogodra, egy megformált posztként. Mondd el, melyikben mi tetszett legjobban. Ezt csak akkor csináld, ha maximum 1-2 mondatot szánsz egy-egy linkre. Ha azt veszed észre, hogy többet írsz a linkről, mint gondoltad volna, akkor inkább szánj rá egy külön posztot!

6. Gyíkolj!

Biztos van olyan Gyakran Ismételt Kérdés, amit folyton megkapsz az ügyfeleidtől, és halálra unod, és mindenhová kiteszed a választ, de mégis folyton ezzel jönnek… tessék, egy újabb ok egy újabb remek blogposztra, amit ezek szerint rengetegen meg fognak osztani, hogy az ismeretségükben mindenki tudja ők már tudják rá a választ!

7. Kérdezz te is valamit!

Nem csak téged lehet nyaggatni! Ha szeretnél valamit megtudni az ügyfeleidtől, ha tudni akarod mire vágynak, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsd, nem kell abban reménykedni, hogy mindig kitalálod előre. Kérdezd meg! Ez az egyik legjobb módja annak, hogy érdeklődést generálj, mert sokak elképzelésével ellentétben az emberek igenis szeretnek kérdésekre válaszolni, mert ezzel hasznosnak érzik magukat. Különösen igaz ez azokra, akik már voltak ügyfeleid korábban. És ha ezzel esély nyílik arra, hogy valami olyat nyújts nekik, amit amúgy szeretnének is, miért ne válaszolnának? A választ, vagy válaszokat írd meg posztban, és aki engedi, nevesítsd. Számíthatsz a megosztásokra azoktól, akik hozzáfűzik: bárcsak más cégeket, szolgáltatókat is érdekelné a véleményük!

4_5.jpg

8. Engedd őket a színfalak mögé!

Járd be a posztban a műhelyt! Mutasd be az üzleted azon részeit, amelyet ügyfelek nem biztos, hogy láthatnak, fedj fel néhány titkot, mutasd be a cég működésének néhány belső mechanizmusát! Az ügyfelek így úgy érzik, jobban megismertek téged, és mindenki szereti a benfenntesség érzését, azt, hogy most valami olyasmit kapnak, ami az “átlagos” ügyfél nem kap meg. És igazuk van, ők nem átlagos ügyfelek: ők olvassák a blogod! Ne gondold, hogy ez “nem érdekes”, mert ha használsz egy szolgáltatást, ha vásárolsz egy terméket, az egy picit az identitásod részévé is válik. Ezért működnek az ilyen jellegű öndokumentáló anyagok.

9. Meséld el, hogy szúrtad el!

Talpon van még az üzleted? Akkor jelenleg sikeresnek számítasz. Volt, hogy mellényúltál? Az már a múlt! Van egy olyan téveszme, hogy a marketinggel csak fényezni szabad magunkat. Ez jól hangzik, de senki sem kajálja meg a vég nélkül érkező csillogó sikersztorikat. Ezért nyugodtan meséld el azt, amikor valami nem úgy sikerült, ahogy tervezted. Az ügyfeleid értékelni fogják az őszinteséged, és hálásak lesznek neked, hogy megosztod a tapasztalataidat, és a te károdból tanulhatnak! Az egész poszt esetleges negatív felhangját pedig a végén visszájára fordítod azzal, hogy elmondod, hogyan lettél úrrá a helyzeten, hogy oldottad meg a problémát. Ezzel gyakorlatilag mégis sikersztoriként marad meg az emberekben az egész, de megkérdőjelezhetetlen hitelességgel… Win-win.

10. Beszélgess másokkal!

Egy interjú nem más, mint leülni valakivel dumálni. Ugye, hogy így kevésbé hangzik félelmetesen? Ha van olyan szakmai guru, példakép, kolléga, vagy akár celeb, akivel szívesen beszélgetnél az üzletedet érintő témáról, keresd meg nyugodtan! Mivel a téma szakértője vagy, hiszen a saját üzleti szektorod a téma, a beszélgetés garantáltan érdekes lesz az olvasó számára.

Ez a néhány ötlet már hónapokra elláthat írnivalóval. A KKV Blogon hamarosan azt is megtudhatod, hogyan tudsz korlátlan mennyiségű témát kitalálni magadnak, vagy hogy hogyan találhatsz hatékony segítséget a blogoláshoz. Kövess minket további üzleti kommunikációs tippekért, illetve a vállalkozói lét egyéb szépségei (és árnyoldalai) közötti biztos eligazodáshoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://kkv.blog.hu/api/trackback/id/tr6211965123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása